Sunday, June 19, 2011

Kini Kembali...


kembali memang kembali...Dah hampir 3 bulan SM tak update blog ni..3 bulan ni jugak SM sibuk menyiapkan tesis (paper project) & final exam tuk melayakkan diri ini memegang title siswazah ijazah sarjana muda Usuluddin..dan alhamdulillah sekiranya panjang umur,SM akan bergraduasi pada awal oktober depan...

sebenarnyaaaa.....bukan SM yg kembali yg SM nak kongsikan kali ni... SM cuma mahu kongsi cerita pasal penganjuran kembali perhimpunan BERSIH versi 2.0 yang akan diadakan di ibu negara pada 9 Julai 2011 nanti insyaAllah..Perhimpunan yang sama yang bertujuan menuntut sistem pilihanraya yang adil ini telah pernah diadakan sebelum ini pada tahun 2008 yang menghimpunkan 100k orang. Kini penganjuran BERSIH 2.0 ini menganggarkan 500k orang akan turun ke ibu kota.

Di televisyen, Penganjuran BERSIH menerima banyak komen-komen negatif terutamanya dari pihak polis dan pihak penyokong kerajaan barisan nasional. Pihak polis menerusi timbalan ketuanya telah mengeluarkan kenyataan akan menangkap mereka-mereka yang menyertai perhimpunan itu. Tapi SM percaya ugutan tangkapan itu tidak sedikit pun melunturkan semangat para pendukung demokrasi sebenar apatah lagi berpatah balik & sembunyi di rumah.
Selain pihak polis, terdapat beberapa NGO yang turut mengecam perhimpunan ini dan diantaranya ialah PERKASA. PERKASA yang diketuai Ibrahim Ali yang merupakan Ahli Parlimen Pasir Mas akan menganjurkan satu perhimpunan pada waktu yang sama (9 Julai) untuk melawan perhimpunana BERSIH 2.0.

Walaubagaimanapun, SM yakin sasaran awal untuk mengumpulkan 500k orang dalam perhimpunan ini akan tercapai walaupun ugutan, kecaman, dan pelbagai lagi tohmahan telah dihebah dan diuar-uarkan di media-media tempatan. Sesungguhnya tohmahan-tohmahan dan kecaman-kecaman yg keluar di media televisyen itu hanya akan dimakan bulat-bulat oleh mereka-mereka yang masih dibuai mimpi-mimpi bik mama...dan bagi mereka yang telah sedar, SM yakin mereka pasti akan bersama-sama SM di bandaraya Kuala Lumpur pada 9 Julai nanti..


Doakan agar semuanya selamat insyaAllah..

No comments:

Post a Comment