Friday, December 24, 2010

"Soalan Yg Pasti"



Firstly nak tabik spring pada See Sharp Minor atas kejayaan bikin video klip ni..Dan tak lupa jugak tuk Kumpulan Az-Zikr yang memenangi pertandingan nasyid di Festival Nasyid Kebangsaan 2010 (FNK10) dengan lagu mereka "soalan yg pasti". Congrats to all of u..

Sahabat-sahabat... "Soalan Yg Pasti" ni sudah pasti akan membawa anda yg mendengarnya bermuhasabah diri dengan mengingati kematian, kerna cara inilah yg diajarkan oleh Nabi Muhammad SAW dalam bermuhasabah. Selain itu, Rasulullah juga mengkategorikan manusia yang sentiasa mengingati mati sebagai manusia paling bijaksana.

So, jom lah kita sama-sama ingat kepada yg "pasti" ini kerana dalam perjalanan hidup kita ini, akan pasti kita akan merasai MATIIII.


“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan pada hari kiamat saja akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan daripada neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya dia sudah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahan dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanya kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya" (Ali Imran: 185).

No comments:

Post a Comment